כאשר אנחנו חושבים על ניקיון אנחנו חושבים קודם כל על אשפתונים הנמצאים ברחובות העיר ובעיקר על אשפתון מעץ.
אין ספק כי אשפתון מעץ הוא אחד הנפוצים וניתן למצוא אותו בכל עיר. אין ספק כי על כל עיר מוטלת החובה להתקין אשפתונים ברחבי העיר ואת בכדי להבטיח כי העיר תהיה נקייה. אין גם מחלוקת על העובדה כי אשפתונים מעץ מעוצבים בצורה היפה ביותר ומוסיפים המון למרחב הציבורי. על כן אין להתפלא כי אשפתונים אלו מבוקשים מאוד והם בעלי ערך עצום. אך שימו לב לא די בהתקנת אשפתונים ועל אף שהדבר מבורך יש לקחת בחשבון כי לא תמיד התקנת האשפתונים תלווה בניקיון הרחובות. עלינו להבין כי ללא חינוך התושבים לניקיון אף אחד לא יזרוק את הלכלוך לאשפתון ואנו צריכים לקחת זאת בחשבון. על כן לצד התקנת האשפתונים יש להבטיח כי התושבים ישתמשו בהם ויעשו הכול בכדי לנקות אותם.
מדוע המדינה לא פותחת בפרסום לניקיון?
אך על מי מוטלת החובה לחנך את התושבים לניקיון? אמנם העיר אחראית להתקין אשפתון מעץ , אך לא נראה כי היא היחידה שצריכה לחנך את התושבים לניקיון. חינוך לניקיון היא בעיה ארצית שמשותפת לערים רבות ולא לעיר יחידה. עקב כך נראה כי החובה לחנך לניקיון מוטלת על המדיה ועליה בלבד. על המדינה לפצוח במסע פרסום בכדי להבטיח כי התושבים ידעו לזרוק את הלכלוך לזבל. לא ברור מדוע המדינה מחכה עם מסע הפרסום ואינה עושה די בכדי לחנך את התושבים לניקיון. אם המדינה תתערב הרי שהרחובות שלנו יהיו הרבה יותר נעימים ויהיה אפשר להסתובב בהם בבטחה גדולה יותר.
מסע פרסום – משפיע לא רק על התושבים
ברגע שיהיה מסע פרסום העיריות יושפעו ממנו גם כן וישימו אשפתון מעץ בכל מקום. חשוב להבין כי מסעות פרסום משפיעים לא רק על התושבים אלא גם על מקבלי ההחלטות בעיריות. ברגע שהמודעות לניקיון תעלה מקבלי ההחלטות לא יוכלו להתעלם מכך והם יהיו מוכרחים לפזר תשתית מתאימה בדמות אשפתונים ברחבי העיר.